علت تغییر در فرمول بندی عطرها
بیشتر مواقع برای مصرفکنندگان در هنگام خرید عطر این مسئله مطرح میشود که چرا بو و رایحه عطری که در قدیم استفاده میکردند، تغییر کرده است. از آنجا که دلیلی پیدا نمیکنند نسبت به اصل و غیراصل بودن عطر خود دچار تردید میشوند. اما دلیل اصلی این است که سازندهی عطر یا شرکتهای تولیدکننده عطر، تغییراتی در فرمولاسیون یک عطر ایجاد میکنند. این امر باعث میشود که رایحه عطر در نسخه قدیمی و جدید آن تغییر کند.
خرید عطر
در این مقاله به شرح مهمترین علتهای این تغییرات میپردازیم:
1- به مرور زمان استانداردهای بهداشتی تغییر میکند، به همین دلیل استفاده از برخی مواد اولیه که در فرمولبندی سابق عطرها موجود بوده، ممنوع میگردد.
2- با گذشت زمان گرانی برخی مواد اولیه و بخصوص مواد اولیه طبیعی باعث میشود که بکار بردن آنها صرفه اقتصادی نداشته باشد.
3- بدلیل بعضی از مسائل زیست محیطی، دسترسی به بعضی از مواد اولیه امکانپذیر نیست مثل: مشک زباد، عنبر شاهبوی، مشک ختن، جند بیدستر، چوب صندل، عود و …
4- جایگزینی برخی مواد اولیه جدید با نمونههای قبلی با قیمت مناسبتر و حتی کیفیت بالاتر.
5- سیاست شرکتهای سازندهی مواد اولیه، دلیلی بر عدم تولید مواد قدیمی، به منظور فروش مواد جایگزین.